Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera


Digitalt presenteras av:

Lars Adaktusson till Handelsbanken

Tv-profilen Lars Adaktusson blir en av Handelsbankens nya webb-tv-programledare. "Vi tror inte att en bank ska säljas med traditionell marknadsföring", säger ansvarige utgivaren Johan Lagerström till dagensmedia.se.


Publicerad 2012-02-24 07:54
Uppdaterad 2015-12-06 14:31

Ämnen i artikeln:

Handelsbanken

Dela artikeln:

Lars Adaktusson ska tillsammans med Claes Åkesson och Pia Sehm leda Handelsbankens fredagsmagasin dit kända personligheter bjuds in. I dagens program intervjuar Lars Adaktusson SVT:s vd Eva Hamilton.

– Lars Adaktusson behöver ingen närmare presentation. Han är en meriterad och gedigen journalist och våra program kräver sin programledare. Redaktionen gör ett ganska omfattande arbete inför varje program, vilket gör att vi tycker att det behövs tre programledare för att upprätthålla kvaliteten, säger Johan Lagerström, ansvarig utgivare på Handelsbanken till dagensmedia.se.

Det var i september förra året som Handelsbanken drog igång sin webb-tv-satsning. Förutom "Fredagsmagasinet" sänds programmet ”Studio 12” varje morgon och lunch måndag-fredag. Ungefär två gånger i veckan visas programmet ”Så funkar det” och nyligen började Handelsbanken även med direktsändningar.

– Nu i februari har vi legat stadigt över 100 000 unika besökare per dag, men i början låg vi på 15 000-20 000. Vi har ännu inte marknadsfört programmen, men det snackas en hel del i sociala medier.

Handelsbanken ser fortfarande, snart sex månader efter starten, webbsatsningen som ett försök.

– Vi känner oss inte klara än och har idéer på ytterligare program som vi vill göra. Men det känns hoppfullt som försök betraktat.

Syftet med programmen är framför allt folkbildning, berättar Johan Lagerström.

– Vi tror inte att en bank ska säljas med traditionell marknadsföring.

Webb-tv-programmen produceras av Strix, producent är Lisa Rennerstedt, som bland annat har ett förflutet på SVT.

Madeleine Nilsson

Redaktör

madeleine@dagensmedia.se

Dagens Medias nyhetsbrev

Missa ingenting från Dagens Media! Prenumerera på vårt nyhetsbrev helt gratis!

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.