Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera
Sök



Digitalt presenteras av:

Lantmännen sponsrar Acasts nya matpodd

Publicerad: 25 Augusti 2015, 05:57
Uppdaterad: 1 September 2016, 09:48

Acast gör podcast om mat tillsammans med Lantmännen och Expressen.


Ämnen i artikeln:

ExpressenAcastLantmännen

I morgon, onsdag, lanserar podcasttjänsten Acast den nya matpodden "Matsamtalet", med "Sveriges Mästerkock"-vinnaren Sigrid Bárány och matbloggaren Johan Hedberg som programledare. I tio avsnitt ska de prata mat med kända gäster. Först ut är Michael Bindefeld.

– Det är så spännande. Alla har någon form av personlighet kopplad till maten. Micke Bindefeld har ju skrivit en bok om trädgård och brinner mycket för den delen och precis som jag älskar han växthus. Det är helt ljuvligt. Det är jäkligt kul när man får folk att öppna upp sig, säger Johan Hedberg, programledare, som driver bloggen Matgeek.

Det är andra gången som Acast – som främst gjort sig känt dom en distributionstjänst för podcast – producerar och står bakom en egen podcast.

Podcasten är ett samarbete med Lantmännen, som är sponsor, och Expressen/Mitt Kök. För Lantmännen är podcast ett sätt att fördjupa företagets kommunikation och koppling till mat.

– Lantmännen är en logisk sponsor på en sådan här aktivitet. De kommer att lägga ut podcasten på sina egna plattformar. Det är roligt för mig och Sigrid också, vi är lite lantliga. Jag är från landet och har alltid varit ett fan av dem, säger Johan Hedberg.

"Matsamtalet" kommer att distribueras via Acast samt på Expressens masajt Mitt Kök.

– Samarbetet med Expressen innebär att de är med och distribuerar och marknadsför podden.

LÄS OCKSÅ: 

Arbetsgrupp

Annonsör: Lantmännen

Produktionsbyrå: Munk

Distributör/formatägare: Acast

Mediebyrå: Vizeum

Samarbetspartner: Expressen/Mitt Kök

Ylva Larsson

ylva.larsson@dagensmedia.se


Ämnen i artikeln:

ExpressenAcastLantmännen

Dela artikeln:

Dagens Medias nyhetsbrev