Få hela storyn
Starta din prenumeration
Digitalt
Publicerad: 22 September 2016, 14:01
Uppdaterad: 22 September 2016, 16:29
Schibsteds klicksajt Lajkat tappar nära två tredjedelar av trafiken.
Ämnen i artikeln:
LajkatRickard Sandett tillträdde i slutet av augusti som vd för Lajkat.
En av hans första åtgärder att plocka hem den del av säljet som legat hos konkurrenten Newsner.
– Vi har jobbat både med internt och externt sälj, säger Miriam Grut Norrby, styrelseordförande för Lajkat till Dagens Media, och fortsätter:
– Nu har vi kommit överens med Newsner om att vi inte ska samarbeta, men det ligger ingen dramatik i det.
Lajkat har under året haft en nedåtgående trend för sin trafik. Första veckan i år hade Lajkat 1 037 175 unika besök mobilt, och 278 154 i desktop.
Vecka 37 var motsvarande siffror 382 242 unika besök mobilt, och 104 050 i desktop.
Sedan i våras är Lajkat ett eget bolag och en del av affärsområdet Schibsted Growth, där bland andra Prisjakt, Lend och Let's Deal ingår.
Niclas Rislund
Ämnen i artikeln:
Lajkat