Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera

Tisdag13.04.2021

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Digitalt

Lajkat rasar – tar hem säljet

Publicerad: 22 September 2016, 14:01
Uppdaterad: 22 September 2016, 16:29

Schibsteds klicksajt Lajkat tappar nära två tredjedelar av trafiken.


Ämnen i artikeln:

Lajkat

Rickard Sandett tillträdde i slutet av augusti som vd för Lajkat.

En av hans första åtgärder att plocka hem den del av säljet som legat hos konkurrenten Newsner.

– Vi har jobbat både med internt och externt sälj, säger Miriam Grut Norrby, styrelseordförande för Lajkat till Dagens Media, och fortsätter:

– Nu har vi kommit överens med Newsner om att vi inte ska samarbeta, men det ligger ingen dramatik i det.

Lajkat har under året haft en nedåtgående trend för sin trafik. Första veckan i år hade Lajkat 1 037 175 unika besök mobilt, och 278 154 i desktop.

Vecka 37 var motsvarande siffror 382 242 unika besök mobilt, och 104 050 i desktop.

Sedan i våras är Lajkat ett eget bolag och en del av affärsområdet Schibsted Growth, där bland andra Prisjakt, Lend och Let's Deal ingår.

 

Niclas Rislund

niclas@dagensmedia.se

Ämnen i artikeln:

Lajkat

Dela artikeln:


Dagens Medias nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.