Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera

Fredag18.09.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Digitalt

Lajkat och Newsner startar samarbete

Publicerad: 7 December 2015, 12:13
Uppdaterad: 8 December 2015, 21:31

Schibsteds Lajkat och nyheter365:s Newsner går ihop och har målet att nå över två miljoner unika besökare i mobilen – varje vecka.


Ämnen i artikeln:

NewsnerLajkat

Idag står det klart att viralsajterna Lajkat och Newsner går ihop med målet att bilda Sveriges största sociala medier-nätverk.

– Det vi presenterar idag är ett kommersiellt samarbete, där vi kommer att exklusivt sköta all försäljning och alla kommersiella samarbeten med Lajkat. Men vi för även diskussioner om att i framtiden kanske börja samarbeta innehållsmässigt, säger Johan Rikner, vd på nyheter365 till Dagens Media.

Både Lajkat och Newsner lanserades förra sommaren och drivs framför allt genom trafik via sociala medier.

– Vi har haft många likheter men vi har även skiljt oss i och med att vi har haft en bredare målgrupp medan Lajkat har varit väldigt starka i den yngre målgruppen. Därmed tror vi att vi genom att gå ihop kan skapa ett mycket attraktivt erbjudande till våra annonsörer.

Tillsammans har de målet att ha över 2 miljoner unika besökare i mobilen i veckan. Lajkat och Newsner erbjuder annnonsering via programmatic, native, branded content och native video.

Frida Nygren

frida.nygren@dagensmedia.se

Ämnen i artikeln:

NewsnerLajkat

Dela artikeln:


Dagens Medias nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.