Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera

Lördag28.11.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Digitalt

Laget.se expanderar verksamheten

Publicerad: 31 Maj 2010, 09:08
Uppdaterad: 6 December 2015, 15:49

Laget.se startar upp nytt kontor i Stockholm och rekryterar säljare från Svenskafans.


Sajten är en plattform för idrottslag runt om i Sverige som får en egen hemsida för att underlätta kommunikationen mellan spelare, ledare och föräldrar. Tjänsten är gratis för lagen och finansieras istället av annonsintäkter.

– Företag vill synas hos oss därför att vi har en väldigt tydlig målgrupp - idrottsutövare och idrottsintresserade som är en väldigt köpstark grupp. Idrotten omsätter stora pengar varje år, och det lockar annonsörerna, säger Mikael Blix, vd för Laget.se.

Tjänsten grundades 2003 i Örebro när grundarna Mikael Blix och Johan Berglund gick sista året på gymnasiet. Förra året omsatte de 3,3 miljoner kronor och räknar med att vara uppe i 5 miljoner i slutet av 2010.

Nyligen öppnade de ett säljkontor i Stockholm och har rekryterat en ny marknadskommunikatör och en säljare från Svenskafans. Ytterligare nyrekryteringar planeras under året samtidigt som en ny teknisk plattform ska utvecklas.

Målsättningen är att tjänsten ska bli lika självklar för sportvärlden som Blocket är för köp och sälj.

– Vår tjänst gör livet lättare för extremt många människor, särskilt ledare som lägger mycket tid på att få ut information om varje liten detalj som rör träning och matcher.

Nu ska varumärket byggas, men inte genom några reklaminvesteringar.

– Nej, vi har aldrig köpt någon reklam för att nå ut. Vi tror på att finnas där för annonsörerna och våra användare. Gör man något som funkar kommer folk höra talas om det ändå, tänker vi.

En annonsplats kan enligt Mikael Blix kosta mellan 5 000 och 500 000 kronor.

Therese Johansson

Dela artikeln:


Dagens Medias nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.