Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera

Tisdag27.10.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Digitalt

Laget.se bryter med Sportsverige

Publicerad: 21 Oktober 2013, 08:07
Uppdaterad: 6 December 2015, 13:30

Laget.se kommer inte att förlänga sitt avtal med Sportsverige. Därmed avslutas samarbetet efter bara sex månader.


Ämnen i artikeln:

Sportsverige

Avtalet mellan Sportsverige och laget.se skrevs under i början av året och innebar att parterna gör gemensam sak av sin annonsförsäljning.

Nu, sex månader senare, väljer laget.se att avbryta samarbetet med säljbolaget genom att inte skriva på ett nytt avtal.

– Vi hade intentionerna av att skapa något långsiktigt tillsammans men efter att ha utvärderat vår provperiod på sex månader har vi valt att ta hem säljet, om man ska uttrycka sig diplomatiskt, säger laget.ses vd Mikael Blix.

Anledningen är att laget.ses egna försäljning gått bättre än förväntat och enligt bolagets uppgifter har intäkterna mer än fördubblats under 2013.

– Vi har haft en byråfördelning där vi har ansvarat för ett visst antal byråer internt. Vår försäljning har gått extremt bra därför tar vi det här steget både för att skapa enkelhet gentemot byråerna och för att växla upp vårt eget sälj. Det blir enklare för alla.

Är du missnöjd med samarbetet?

– Nej inte på det sättet. Däremot hade vi kanske förväntat oss lite mer. Nu har vi levererat betydligt bättre själva och då är det dumt att ha verksamheten fördelat på två aktörer. Men jag vill absolut inte svartmåla Sportsverige.

Dagens Media har sökt Sportsveriges vd Jonas Ashbacher.

Laget.se tillhandahåller sajter till 30 000 svenska idrottslag och klubbar. Totalt uppgår antalet användare till drygt 600 000.

LÄS OCKSÅ:

Dante Thomsen

Ämnen i artikeln:

Sportsverige

Dela artikeln:


Dagens Medias nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.