Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera

Måndag24.02.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Digitalt

Kvällspressgapet minskar på nätet

Publicerad: 7 Juni 2010, 17:50
Uppdaterad: 6 December 2015, 15:48

Men Aftonbladet.se är dubbelt så stor som Expressen.se.


Ämnen i artikeln:

Expressen.seExpressenAftonbladet.seOrvesto InternetAftonbladet

Aftonbladet.ses räckvidd har växt med 300 000 jämfört med samma månad förra året och i april 2010 nådde sajten 3 420 000 personer, enligt Sifo.

Även konkurrenten Expressen.ses trafik har växt kraftigt och räckvidden i april gick från 1 394 000 till 1 766 000. Men Aftonbladet på nätet är alltså nästan exakt dubbelt så stor som konkurrenten, även om gapet minskat något.

Många sajter noterar höga tillväxttal mellan april 2009 och april 2010. Störst ökning av alla har Schibsted-sajten Tasteline, som växer med 68 procent.

Smp.se och Spray.se är de enda sajterna som tappat trafik.

Nya sajter i Orvesto-mätningen i april är Familjeliv.se, som nådde 330 000 individer, samt Bröllopstroget (98 000) och Pricerunner (432 000).

Chic.se, Gd.se, Ltz.se, M-magasin.se, Norran.se, St.se och Veckorevyn.com saknas, då deras siffror inte var statistiskt säkerställda.

Alla sajters trafik kan du se i listan i spalten till höger.

Om mätningen

Mätningen består av en trafikmätning och en panelundersökning. Resultatet bygger på panelundersökningen och informationen har inhämtats genom att surfandet hos ca 15 000 boende i Sverige i åldrarna 15-79 år har registrerats tekniskt.

Martin Schori

Dela artikeln:


Dagens Medias nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.