Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera

Lördag17.04.2021

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Digitalt

Kurslyft för receptkoncern

Publicerad: 6 Augusti 2013, 12:53
Uppdaterad: 6 December 2015, 13:38

203 Web Group tar en tydligare position inom matsegmentet och siktar på att bli störst i världen under 2013.


Ämnen i artikeln:

203 Web Group

203 Web Group driver ett antal sajter som Hittarecept och Alla annonser. Under de senaste dagarna har värdet på bolaget ökat kraftigt genom att aktiekursen stigit från 3,50 kronor till omkring tio kronor i går.

– Anledningen är att aktiebloggen Redeye rekommenderat oss vid två tillfällen, säger vd:n Christoffer Johansson till Dagens Media.

I går gjorde företaget även en större vd-intervju med Stockpicker, vilket gav extra luft under vingarna.

I våras berättade Dagens Media att 203 Web Group sprängt 20 miljonersvallen för antalet besökare under mars månad.

– I samband med det gick vi ut med att vi har som målsättning att vi ska vara störst i världen i vår kategori under 2013, säger Christoffer Johansson.

Nu spinner företaget vidare på det konceptet. Ett steg på vägen är en tydligare positionering mot matsegmentet.  I dag såldes exempelvis sajten Kontosmart som är en tjänst för kollektiv upphandling av el och drivmedel.

– Vi håller på att renodla bolaget mot matsegmentet, säger Christoffer Johansson.

Helen Preutz

Ämnen i artikeln:

203 Web Group

Dela artikeln:


Dagens Medias nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.