Få hela storyn
Starta din prenumeration
Digitalt
Publicerad: 5 Augusti 2013, 13:32
Uppdaterad: 6 December 2015, 13:38
Samarbetet med Kuponginlösen och multikupongfunktionen i Rabbles nya app speglar att kupongföretaget positionerat sig mot dagligvaruhandeln.
Före tre år sedan lanserade start-upbolaget Rabble Communications sin kupongtjänst med vilken kunder kan jaga erbjudanden med hjälp av mobilen.
Efter att ha vuxit till sig tar företaget nu ett tydligt kliv mot dagligvaruhandeln. I mars tecknade man ett avtal med Kuponginlösen som innebär att Rabbles mobila kuponger nu kan användas i 1 800 mataffärer och Pressbyråer runt om i landet.
Under sommaren har företaget även lanserat en ny app, där den främsta skillnaden är den så kallade multikupongfunktionen som samlar butikens alla rabatter i en och samma deal.
– Fram tills nu har dealstrenden främst varit fokuserad på storstäder. Nu ser vi en enorm tillväxt ute i landet, säger Simon Wallén, grundare av Rabble till Dagens Media.
Enligt honom har den nya appen fått positiv respons.
– Multikupongfunktion gör att den totala besparingen för kunden blir betydligt större, vilket gör att vi når en helt ny målgrupp.
I framtiden planerar företaget att ta en ännu tydligare position inom dagligvaruhandeln där det finns en tradition med kuponger.
– Problemet med många kupongtjänster är att kunderna får för många irrelevanta erbjudanden. Vårt mål är att bli ännu mer lokala. Dessutom ska varje konsument kunna individanpassa erbjudanden efter sina intressen.
Helen Preutz