Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera

Torsdag29.10.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Digitalt

Kupongfabriken utmanar Bonnier

Publicerad: 30 November 2010, 15:36
Uppdaterad: 6 December 2015, 15:29

Bonniers Mobilab och deras samarbetspartner Kuponginlösen utmanas nu på marknaden om mobila kuponger av uppstickaren Kupongfabriken.


Kupongfabriken är en avknoppning på den den mobila tjänsten Squace, grundad avAage Reerslev.

– Kupongsegmentet är fortfarande väldigt pappersburet, visst det händersaker men det går för långsamt. Nu visar vi hur det ska göras genom att tafram Kupongfabriken, säger Aage Reerslev.

Kupongfabriken är en teknisk plattform där kedjor och handlare själva går inoch konstruerar sina digitala kuponger - och kan därefter sprida dem i dekanaler de önskar, via webb, mejl, print, mobilen, sociala medier eller sms.

Användaren kan addera enskilda erbjudanden eller hela kupongarkiv genomatt bland annat scanna så kallade QR-koder, geografiska mönster, som avläses med mobilen och omvandlas till mobila kuponger.

– Saken med kuponger är att de har ett värde först då du kommer tillbutiken. Men hittar du ett intressant erbjudande på nätet, inte orkar duskriva ut det? Vi distribuerar det hela vägen ut i mobilen, till allamobiler.

Hur skiljer sig ert erbjudande från det Bonnier Mobilab har?

– För det första, det är en gratis plattform, till skillnad från Bonnierslösning. De är också helt inriktade på att skicka ut sms till kunderna, men detfinns en gräns för hur många sms man tolererar i sin mobil, även omerbjudandena är relevanta.

Så hur ska ni tjäna pengar?

– Det är en fri plattform med vissa begränsningar, det kommer inte attfinnas så många kupongformat eller funktioner. Vill man ha grafiskanpassning eller unika sms-koder så kommer vi ta ett rimligt pris. Viräknar inte med att tjäna storkovan på mindre kunder i början men ser attdet är viktigt att ha fri distribution.

Henrik Widell

Dela artikeln:


Dagens Medias nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.