Digitalt
Kristina Juhlin: ”Det ligger i allas intresse att motverka ad fraud”
Publicerad: 21 juni 2022, 12:20
”Det är inte den programmatiska tekniken i sig som är problemet med ad fraud, problemet är personer som försöker utföra bedrägerier för att tjäna pengar”, säger Accenture Songs Kristina Juhlin.
Mediebyråer liksom konsultbyråer inom marknadsföring har ett ansvar att förstå vilka metoder det finns att tillgå för att förhindra ad fraud, menar Kristina Juhlin på Accenture Song, och framhåller att alla som arbetar med digital annonsering bör agera.
Kristina Juhlin har tidigare arbetat med programmatic som vd på mediebyrån Amplifi, i dag är hon managing director marketing services Europe på Accenture Song.
Få hela storyn –
starta din prenumeration.
Första 30 dagarna utan kostnad
Möjlighet att säga upp under första 30 dagarna
För 6 995 kr/år (ex. moms) får du tillgång till allt vårt digitala innehåll, analyser, guider och temanummer. Prenumerationen är löpande på årsbasis. Första månaden är utan kostnad och du har under den perioden möjlighet att säga upp din nystartade prenumeration.