Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera
Sök



Digitalt

Konsult kallas in i Bink-bråket

Publicerad: 15 December 2010, 05:47
Uppdaterad: 6 December 2015, 15:28

Sveriges Mediebyråer kallar in en extern konsult för att lösa bråket med Bonniers säljbolag Bink.


Ämnen i artikeln:

Martin AhrendBonnierSveriges MediebyråerStaffan SlörnerBink

Som dagensmedia.se kunde avslöja i slutet av november har ett jättebråk blossat upp mellan Bonniers säljbolag Bink och mediebyråerna.

Anledningen är att Bink och dess vd Martin Ahrend inte vill ansluta sig till Sifos webbmätningar.

– Martin Ahrend har jobbat för att förstöra branschfrågor i många år, sa OMD:s Carl Wåreus till dagensmedia.se då.

Nu har partnerna börjat prata med varandra – och retoriken har skruvats ned.

– Det finns poänger i Binks resonemang. Vi kommer tillsammans att göra en rejäl genomlysning av systemet och se om vi kan göra det vassare och få ut mer av panelen. Det ligger i mångas intresse, säger Staffan Slörner, vd för Sveriges Mediebyråer.

Aktörerna ska nu kalla in en konsult som ska hjälpa till att hitta en lösning.

– Det kommer att vara en oberoende person, annars bråkar vi bara. Vi vill kunna tanka ur panelen mer information så den blir mer relevant för affärsmedier, säger Staffan Slörner.

Han säger att han är säker på att parterna kommer överens.

– Vi ska lösa detta. Bink visar vilja och vi pratar med varandra.

Martin Schori


Dela artikeln:

Dagens Medias nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.