Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera

Lördag24.10.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Digitalt

KO läxar upp Bredbandsbolaget

Publicerad: 17 Oktober 2012, 07:54
Uppdaterad: 6 December 2015, 14:07

Konsumentverket kritiserar Bredbandsbolaget för att de marknadsför två månaders gratis abonnemang utan bindningstid, trots att abonnemangen har en bindningstid på tre månader.


Konsumentverket har granskat Bredbandsbolagets marknadsföring av bredband, paketerbjudanden samt tv. Flera av tjänsterna marknadsförs såsom gratis under två månader och utan bindningstid.

Konsumentverket finner att marknadsföringen är vilseledande, då uppsägningstiden för abonnemangen är tre månader.

"Marknadsföringen är således direkt motsägelsefull och därmed vilseledande. Konsumenten blir bunden i minst tre månader, det finns således en bindningstid", skriver Konsumentverket.

Vidare säger Konsumentverket att det är otillbörligt av Bredbandsbolaget att säga att kunderna kan få ett abonnemang fritt under två månader. Detta då bindningstiden på tre månader medför extra kostnader.

Konsumentverket vill nu att Bredbandsbolaget ska yttra sig i ärendet. Yttrandet ska vara inne hot Konsumentverket senast 2 november.

Elin Hanspers

elin.hanspers@dagensmedia.se

Dela artikeln:


Dagens Medias nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.