Digitalt
KLM spår dina framtida resmål
Publicerad: 26 april 2012, 05:31
Den digitala byrån River har skapat den globala tjänsten KLM Predictions som med hjälp av Facebook siar om resenärernas framtida resmål.
HW
Henrik Widell
KLM Predicitions, utvecklat av svenska byrån River, ska lanseras globalt men initialt i Sverige, USA, Storbritannien och ett flertal andra länder. Genom att tillåta tjänsten att hämta personlig information på Facebook, berättar tjänsten var användaren kommer att resa framöver.
– Sajten har hittills lockat användare från 61 länder runt om i världen, och det innan tjänsten ens officiellt har lanserats. Vi ger användaren är skräddarsydda förutsägelser som presenteras som framtida upplevelser, säger Daniel Matsuda, kreativ chef på River i ett pressmeddelande.
Syftet med tjänsten är att inspirera användarna till relevanta resemål. Den scannar av Facebook, inkluderar användarens vänner, musiksmak och kopplar det mot en databas på tusentals event på ett hundratals platser runt om i världen.
Vart vill du själva åka? Fråga KLM Predicitons.
Arbetsgrupp River:
Daniel Matsuda, Creative Director
Emma Hedö, Copywriter
Magnus Eriksson, System Developer
Erik Johnson, System Developer
Krzysztof Bergendahl, Interface Developer
Nicolas Belloni, Interaction Designer
Patrik Brühl, Sales Director
Radek Siechowicz, Senior Designer
Victor Mangematin, Project Manager
Richard Teroni, Planning Director