Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera
Sök



Digitalt

KLM spår dina framtida resmål

Publicerad: 26 April 2012, 05:31
Uppdaterad: 6 December 2015, 14:24

Den digitala byrån River har skapat den globala tjänsten KLM Predictions som med hjälp av Facebook siar om resenärernas framtida resmål.


Ämnen i artikeln:

KLMRiver

KLM Predicitions, utvecklat av svenska byrån River, ska lanseras globalt men initialt i Sverige, USA, Storbritannien och ett flertal andra länder. Genom att tillåta tjänsten att hämta personlig information på Facebook, berättar tjänsten var användaren kommer att resa framöver.

– Sajten har hittills lockat användare från 61 länder runt om i världen, och det innan tjänsten ens officiellt har lanserats. Vi ger användaren är skräddarsydda förutsägelser som presenteras som framtida upplevelser, säger Daniel Matsuda, kreativ chef på River i ett pressmeddelande.

Syftet med tjänsten är att inspirera användarna till relevanta resemål. Den scannar av Facebook, inkluderar användarens vänner, musiksmak och kopplar det mot en databas på tusentals event på ett hundratals platser runt om i världen.

Vart vill du själva åka? Fråga KLM Predicitons.

Arbetsgrupp River:

Daniel Matsuda, Creative Director

Emma Hedö, Copywriter

Magnus Eriksson, System Developer

Erik Johnson, System Developer

Krzysztof Bergendahl, Interface Developer

Nicolas Belloni, Interaction Designer

Patrik Brühl, Sales Director

Radek Siechowicz, Senior Designer

Victor Mangematin, Project Manager

Richard Teroni, Planning Director

Henrik Widell


Ämnen i artikeln:

KLMRiver

Dela artikeln:

Dagens Medias nyhetsbrev