Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera
Sök



Digitalt

Klirr Stockholm.Dirty Dancing ska sälja Philips sobra sexleksaker

Publicerad: 11 Juni 2010, 05:56
Uppdaterad: 6 December 2015, 15:47

Med hjälp av den klassiska scenen i Dirty Dancing vill Philips avdramatisera bolaget ny produktkategori: Sexleksaker.


Ämnen i artikeln:

Philips

I Storbritannien och Spanien har Philips redan lanserat sina sexleksaker, som är riktade mot par.

Nu har turen kommit till Sverige och lanseringens första fas är i full gång på sajten bravibrationer.com.

– Sex är ofta lite känsligt och vi ville göra något som istället pratar om kärlek samt men med en humoristisk vinkel, säger Ylva Bäckström, marknadschef på Philips.

Med den utgångspunkten skapades en kampanjsajten som bygger på den klassiska scenen i Dirty Dancing där Patrick Swayze och Jennifer Grey dansar till ”The Time of My Life”.

– Vi leker med temat om fulländade kärleksscener och menar att de fortfarande kan bli bättre med våra hjälpmedel.  

Sajtens besökare kan ladda upp bilder på sig själv och en partner för att sedan få se sig själv i rollen som ”Baby” och ”Johnny”. Filmklippen kan sedan delas i olika sociala medier.

Och till en början består lanseringskampanjen helt av pr.

– Vi satsar mest på pr-biten nu. Det faktum att Philips, som är ett stabilt och lite torrt varumärke, börjar med denna typ av produkter ger ganska mycket uppmärksamhet i sig.

– Syftet med denna kampanj är att bygga kännedom för att få så många som möjligt att veta att vi säljer denna typ av produkter.

Senare hoppas Philips att sexleksakerna kan ta plats i hyllorna i elektronikhandeln, där bolaget övriga produkter finns.

– Produkterna är utvecklade för att funka i handeln. Vi har sett att det formspråk som existerande produkter på denna marknad har inte tilltalar de flesta konsumenter.

Byrå för Philips nya linje av sexleksaker är Klirr Stockholm.

Erik Wisterberg

erik@dagensmedia.se


Ämnen i artikeln:

Philips

Dela artikeln:

Dagens Medias nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.