Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera


Digitalt presenteras av:

Klings modesajter drog in 8 miljoner

Elin Kling och Christian Remröds modesajter ökade omsättningen med 6 miljoner kronor.


Publicerad 2011-08-19 04:56
Uppdaterad 2015-12-06 15:02

Ämnen i artikeln:

Elin Kling

Dela artikeln:

Minoutfit grundades av Elin Kling och Christian Remröd under hösten 2008 och omsatte drygt 2 miljoner kronor under sitt första levnadsår.

Nu har dock sajten växt till ett nätverk och annonspaket för modebloggare – och gasat på rejält.

Medan omsättningen ökade med 6 miljoner kronor till 8 miljoner landade bolagets rörelseresultat på drygt 1,5 miljoner kronor. Vinst efter skatt blev 783 000 kronor.

– Minoutfit AB har på väldigt kort tid etablerat sig som en stark kraft när det gäller att nå vår huvudmåkgrupp, tjejer 16-25, med våra produkter. Vi har befäst vår position som en av de ledande kommunikationsföretagen mot just denna målgrupp, skriver man i bokslutet.

Bolaget ägs till 75 procent av säljbolaget Camenor och har tre anställda. Nyligen inledde företaget även en USA-lansering.

Dante Thomsen

Dagens Medias nyhetsbrev

Missa ingenting från Dagens Media! Prenumerera på vårt nyhetsbrev helt gratis!

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.