Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera

Onsdag21.10.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Digitalt

Klikki lanserar nya Volvon

Publicerad: 22 Mars 2012, 05:13
Uppdaterad: 6 December 2015, 14:28

Inför lanseringen av nya Volvo V40 tar bilföretaget hjälp av sökmarknadsföringsbolaget Klikki.


Ämnen i artikeln:

VolvoKlikki

Volvo V40 lanserades den 6 mars på bilsalongen i Geneve. I samband med lanseringsaktiviteterna har Volvo identifierat synlighet i sökmotorerna som centralt. För det har de valt att samarbeta med Klikki.

– Volvo har länge stått på vår lista rörande drömkunder. Kombinationen av ett starkt engagerande globalt varumärke, spännande produkter och aktiv marknadsföring är perfekta grundförutsättningar för att lyckas inom sök, säger Mattias Falkendal, vd för Klikki, i ett presmeddelande.

Han fortsätter:

– Webben är den huvudsakliga informationskällan då en konsument står inför ett bilköp. Det finns en direkt korrelation mellan ökad närvaro i sökmotorer och konkret försäljning av fler bilar. Genom att investera i ökad synlighet inom sök kan Volvo säkerställa att viktiga leads inte går förlorade.

Henrik Widell

Ämnen i artikeln:

VolvoKlikki

Dela artikeln:


Dagens Medias nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.