Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera

Onsdag21.10.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Digitalt

Klick på annonser ofta misstag

Publicerad: 9 Februari 2011, 09:03
Uppdaterad: 6 December 2015, 15:22

Hälften av smartphone-användarna klickar på annonser i appar av misstag. Det visar en undersökning från Harris Interactive, skriver Market.


Av de som använder mobil-appar säger 47 procent att de har klickat eller pekat på en annons av misstag oftare än de gjort det med mening. 71 procent vill dessutom att ett klick på annonsen inte innebär att de lämnar applikationen de använder för tillfället.

– Vår undersökning visar att man inte bara kan applicera vanlig online-annonsering i den mobila världen och få ett bra resultat, säger Said Zephrin Lasker, grundare och vd på Pontiflex som beställt undersökningen, till Market.

Madeleine Nilsson

Redaktör

madeleine@dagensmedia.se

Dela artikeln:


Dagens Medias nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.