Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera

Digitalt

Klarna och Vogue i nytt samarbete

Publicerad: 19 maj 2022, 13:06

Foto: Pressbild

Vogue Scandinavia ska förse Klarnas kunder med inspiration inom mode. Vouge kommer bland annat ska egna kollektioner som syns direkt i Klarnas app: ”En självklarhet för oss sedan dag ett”


Ämnen i artikeln:

KlarnaVogue ScandinaviaDigitaltToppnyheter eftermiddag

Vogue Scandinavia och Klarna inleder ett nytt samarbete. Enligt ett pressmeddelande från Klarna kommer Vogue förse Klarnas kunder med inspiration inom mode och ha ett fokus på Skandinavien. Enligt Klarna kommer Vogue att skapa innehåll till Klarnas app och samtidigt marknadsföras på Klarnas nordiska Instagram-konton.

– Vi är väldigt glada över att ha fått samarbetet med världens mest ikoniska modemagasin på plats. Samarbetet säkerställer att Klarnas kunder varje månad får de bästa råden och inspirationen från några av världens främsta skribenter inom mode, skönhet och hållbarhet. Samtidigt kommer Vogue Scandinavia nå ut till de mer än fyra miljoner nordiska Klarna-kunder som aktivt använder vår app varje månad, säger Thomas Elvestad, marknadsdirektör för Klarna i Norden i ett pressmeddelande.

”En självklarhet för oss”

Enligt Mariann Jacobsson, head of partnerships and sustainability på Vogue Scandinavia vill de nå ut till en större målgrupp med sitt innehåll.

– Ett samarbete med Klarna har varit en självklarhet för oss sedan dag ett och vi är spända på att se vilka synergieffekter två så starka varumärken kan skapa tillsammans, säger hon.

Enligt Klarnas nordiska marknadsdirektör kan det även vara aktuellt att utvidga det nordiska samarbetet till fler marknader.

Förra veckan lanserade Klarna dessutom ”Virtual shopping”, som gör att kunder kan komma i direktkontakt med personal från en fysisk butik med videosamtal eller livechatt.

På torsdagen annonserade Klarna också att de nått 150 miljoner kunder världen över och har inlett samarbete med 400 000 handlare.

Joakim Wedholm

Reporter

joakim.wedholm@dagensmedia.se

Dela artikeln:

Dagens Medias nyhetsbrev

Välj nyhetsbrev