Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera

Onsdag19.02.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Digitalt

Kinnamans och E-types brist på kollektivavtal lyfte Aftonbladetsajt

Publicerad: 23 Oktober 2013, 03:33
Uppdaterad: 6 December 2015, 13:30

Förra veckan var lyckad för Aftonbladets digitala produkter, som skördade tre nya besöksrekord.


Ämnen i artikeln:

Allt om stockholmAftonbladet

Bland annat slog den Aftonbladetägda sajten alltomstockholm.se nytt besöksrekord med 512 000 unika besökare.

– Det var mycket på grund av Anna Norströms artiklar om kändiskrögarna i Stockholm som struntar i kollektivavtal för sina anställda, säger Johan Liljebo, analyschef på Aftonbladet och fortsätter:

– Sen även artikeln om skyddsrummet i Sollentuna, som öppnar utställningen "Atombomb över Stockholm", drog trafik.

Även Aftonbladets mobilsajt slog nytt rekord med 3,38 miljoner unika besökare. Johan Liljebo säger att Sveriges VM-kvalmatch mot Tyskland på Friends Arena var veckans raket, rent trafikmässigt.

– Fotboll är en av våra allra bästa grenar. När landslaget spelar VM-kval så brukar trycket online öka, så även i tisdags.

Det tredje rekordet stod Aftobladet tv i mobilen för. Med dödsolyckan på SSAB i spetsen drog kanalen 873 000 unika besökare.

– Mobiltelefoner gör vår journalistik tillgänglig på nya tider och på nya platser. Vi har också en mycket positiv trend i sociala medier och en allt större andel av trafiken kommer mobilsajten till del. Mobilsajten bidrar även i allt högre grad till att växa våra användarintäkter online via vår tjänst Plus, säger Johan Liljebo till Dagens Media.

Gustav Thunander

Dela artikeln:


Dagens Medias nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.