Digitalt
Kia-index: Lajkat veckans raket
Publicerad: 2 oktober 2014, 06:37
Uppdaterad: 6 december 2015, 12:27
Det här visar att Lajkat inte är någon dagslända, säger Schibsted Publishings analyschef.
Ämnen i artikeln:
AftonbladetSchibstedsajten Lajkat.se gick starkt förra vecka, enligt Kia-index, som är den officiella mätvalutan för svenska webbplatser.
– Veckans raket på Kia-index topp 20 är Lajkat som ökade med 23,9 procent under vecka 39, kommenterar Tobias Eidem, chef på Sveriges Annonsörers Kia-index.
Unika besökare till desktopsajten var förra veckan drygt 494 000.
Underhållningssajten Lajkat.se, som lanserades i höstas, samlar roliga klipp på nätet.
" Sajten når en ung publik som – till skillnad från sina föräldrar – aldrig haft en relation till en kvälls- eller morgontidning", har Ehsan Fadkar tidigare förklarat i egna tidningen Aftonbladet. Fadakar ligger bakom sajten tillsammans med Erik Carlsson.
– Det här visar att Lajkat inte är någon dagslända. Formatet fungerar uppenbarligen både på webben och i mobilen och det känns verkligen superkul, kommenterar Fredrik Rogberg, analyschef på Schibsted Publishing.