lördag1 april

Kontakt

Annonsera

Sök

Starta din prenumeration

Prenumerera

Digitalt

Kia-index: Lajkat veckans raket

Publicerad: 2 oktober 2014, 06:37
Uppdaterad: 6 december 2015, 12:27

Det här visar att Lajkat inte är någon dagslända, säger Schibsted Publishings analyschef.

Ämnen i artikeln:

Aftonbladet

SA

Simon Andrén

simon.andren@dagensmedia.se


Schibstedsajten Lajkat.se gick starkt förra vecka, enligt Kia-index, som är den officiella mätvalutan för svenska webbplatser.

– Veckans raket på Kia-index topp 20 är Lajkat som ökade med 23,9 procent under vecka 39, kommenterar Tobias Eidem, chef på Sveriges Annonsörers Kia-index.

Unika besökare till desktopsajten var förra veckan drygt 494 000.

Underhållningssajten Lajkat.se, som lanserades i höstas, samlar roliga klipp på nätet.

" Sajten når en ung publik som – till skillnad från sina föräldrar – aldrig haft en relation till en kvälls- ­eller morgontidning", har Ehsan Fadkar tidigare förklarat i egna tidningen Aftonbladet. Fadakar ligger bakom sajten tillsammans med Erik Carlsson.

– Det här visar att Lajkat inte är någon dagslända. Formatet fungerar uppenbarligen både på webben och i mobilen och det känns verkligen superkul, kommenterar Fredrik Rogberg, analyschef på Schibsted Publishing.

Dela artikeln:

Dagens Medias nyhetsbrev

Välj nyhetsbrev