Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera

måndag17.05.2021

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Digitalt

Keynotes nya kund – en spelplattform

Publicerad: 30 november 2011, 11:40
Uppdaterad: 6 december 2015, 14:48

Spil Games är en spelplattform som bland annat driver sajterna spela.se, spel.se och girlsgogames.se. Nu ska Keynote Media Group sköta bolagets sälj.


Holländska Spil Games driver i dagsläget spelsajter på 19 olika språk och har runt 530 000 unika besökare i veckan.

När Keynote Media Group nu inleder ett samarbete med bolaget innebär det att Keynotes säljbolag Sellbransch tar över all annonsförsäljning.

– Nätbaserade spel är det snabbast växande segmentet i spelbranschen.Engagerande produkter och nischer ger annonsörerna kraftfulla medel att fängsla målgruppen och att annonsörer och konsumenter möts under avslappnade och lekfulla former är en tydlig annonsörstrend som skapar lojalitet till varumärket, säger Sidney Mock på Spil Games i ett pressmeddelande.

Fredrik Sellgren, vd på Keynote Media Group i:

– Vi har jobbat med Spil Games under en kortare period och har uteslutande haft nöjda kunder. Hemligheten bakom resultatet ligger i de många integrerade formaten som innehåller allt från olika expanderande annonser till pre-roll videoannonser.

Dante Thomsen

Dela artikeln:


Dagens Medias nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.