Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera

Onsdag28.10.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Digitalt

Keybroker i samarbete med Adtraction

Publicerad: 30 September 2009, 10:23
Uppdaterad: 6 December 2015, 16:13

Sökkonsulten Keybroker stärker sitt analyserbjudande via samarbete med Adtraction.


Keybroker för samman sin plattform för sökannonsering, CampaignControl, med Adtractions teknologi för att skapa ett kraftfullare verktyg för att spåra och mäta e-handel och onlinemarknadsföring.

– Genom vårt strategiska samarbete med Adtraction kan vi nu spåra klickkedjan hela vägen fram till det sista klicket som leder till avslut, säger Fredrik Arnander, vd för Keybroker.

Han säger att man i branschen som standard mäter sista klicket, men att annonsörerna blir allt mer intresserade av följa en potentiell kund hela vägen fram till avslut, för att på så sätt bättre kunna planera sina medieinvesteringar.

– Kunden kanske börjar på en sökmotor, klickar på en banner och går sedan vidare till en prisjämförelsesajt innan avslutet kommer. Med vårt nya erbjudande kan vi på ett bättre sätt spåra de här kundbeteendena, säger Fredrik Arnander.

Han fortsätter:

– Det finns ett stort behov att i ett och samma gränssnitt kunna mäta aktiviteter i alla onlinekanaler, som sökmotorer, sociala nätverk och display- och affiliatenätverk. Det kan vi erbjuda nu.

Henrik Widell

Dela artikeln:


Dagens Medias nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.