Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera
Sök



Digitalt presenteras av:

Kenza Zouiten drog in 5,6 miljoner

Publicerad: 16 Oktober 2014, 07:08
Uppdaterad: 4 April 2016, 08:56

Så mycket tjänar Kenza Zouiten på sin blogg och reklaminläggen på Instagram.


Ämnen i artikeln:

Kenza Zouiten

2006 startade Kenza sin blogg. De senaste åren har hon löpande toppat Bloggtoppen.

I skrivande stund har Kenza Zouiten, 23 år, 898 000 följare på sitt Instagramkonto, där hon löpande gör reklam för bland annat spa-anläggningar och modeföretag.

Tidigare under hösten släppte svenska Glitter reklamfilmer med storbloggerskan och klädentreprenören Kenza i huvudrollen.

Dagens Media kan nu berätta hur mycket pengar Kenza drar in på reklam i sina olika plattformar.

Det första bokslutet för hennes bolag Kenza Zouiten AB, som sträcker sig från över omkring ett och ett halvt år, visar intäkter på 5,6 miljoner kronor.

Där ingår annonsförsäljning på bloggen, medverkan i tv-produktioner, samt ”ambassadörstjänster via bland annat Instagram inom modebranschen”.

Personalkostnaderna för bolagets enda anställda uppgick till 1,9 miljoner kronor.

De övriga kostnaderna stannade på 374 000 kronor.

Kvar finns ett rörelseresultat på 3,4 miljoner kronor.

Kenza frontar numera även klädmärket Ivy Revel, som startades 2012. Under räkenskapsåret har Kenza Zouiten AB köpt köpt andelar i Ivy Revel AB för dryga 600 00 kronor.

 I en intervju med Expressen tidigare i år kommenterade Kenza sin ekonomiska framgång.

– Jag sparar mycket, jag vet att det kommer sämre tider. Så här mycket pengar kommer jag inte alltid tjäna på bloggen, sade hon.

UPPDATERING:

På sitt Instagram-konto kommenterar Kenza Zouiten själv miljonintäkterna:

"What can I say... Work hard, play hard, but then work again even harder", skriver hon.

LÄS ÄVEN:

Erik Wisterberg

erik@dagensmedia.se


Ämnen i artikeln:

Kenza Zouiten

Dela artikeln:

Dagens Medias nyhetsbrev