Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera

Fredag29.05.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Digitalt

Katrin Zytomierska svarar på kritiken

Publicerad: 8 November 2012, 13:35
Uppdaterad: 6 December 2015, 14:05

Katrin Zytomierska försvarar sin rätt att som privatperson få uttala sig om reklamkampanjer. Samtidigt kallar hon Sats vd för en kappvändare och säger att McDonalds inte alls sagt upp sin annonsering på Finest.se.


Ämnen i artikeln:

SatsKatrin ZytomierskaMcDonalds

Det är på sin blogg som Katrin Zytomierska har skrivit ett svar på den senaste tidens kritik mot hennes vikthån av tjejen Josephine i Sats gymreklam.

Katrin Zytomierska skriver i inlägget att hon anser att hon som privatperson har rätt att uttrycka sina åsikter om reklamkampanjer och att Josephine, genom att delta i kampanjen, gör sig till "en öppen måltavala och offentlig person".

Samtidigt skriver hon att hon kritiserar Sats och inte privatpersonen Josephine.

"Naturligtvis är jag ledsen om jag har sårat Josephine, det är aldrig min mening att ge mig på privatpersoner, det är lågt och ligger inte i mitt intresse", skriver Katrin Zytomierska.

Ändå vidhåller hon att hon inte tror att Josephine representerar det resultat som Sats vill att deras medlemmar ska ha uppnått efter 13 års medlemskap.

I inlägget kallar hon även Sats vd för en kappvändare, som "prioriterar att kränga medlemskap framför att förmedal sunda ideal och en korrekt strategi för sin verksamhet".

Vad gäller att McDonalds valt att avbryta sin annonsering på bloggportalen finest.se, där Katrin Zytomierskas blogg ligger, säger hon att detta inte stämmer.

"Mc Donlads har dessutom inte sagt upp sina annonser på finest utan detta är ett rykte som nått finest via Facebook och media. Men om det stämmer så undrar jag om Mc Donlads anser det lämligt att alla människor ska tycka likadant och kanske även tycka som dem? Världen ser inte ut så", skriver hon.

Dagensmedia.se publicerade i dag en artikel där McDonalds tillförordnade presschef Håkan Ström kommenterade valet att avsluta annonseringen.

– Vi stöder aldrig kränkningar, så det var ett lätt beslut att avsluta annonseringen, sa han då till dagensmedia.se.

Elin Hanspers

elin.hanspers@dagensmedia.se

Dela artikeln:


Dagens Medias nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.