Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera

Digitalt

Kartläggning: Så ser användandet av sociala medier egentligen ut

Kartläggning: Så ser användandet av sociala medier egentligen ut

Tiktok växer kraftigt, allt mer tid läggs på Youtube och pensionärerna har på allvar gjort sitt intåg på sociala medier. Hur ser användandet av sociala medier ut? Och hur har det utvecklats under pandemin? Dagens Media sammanställer de viktigaste siffrorna från flera rapporter.

Publicerad: 19 oktober 2021, 05:32

Ämnen i artikeln:

SnapchatInstagramFacebookTiktokNordicomSvenskarna och internetMMSOrvesto KonsumentLinkedinTema: sociala medierDigitala temaveckor

Både Facebook, Instagram, Snapchat, Twitch och Tiktok ökar. Kikar man närmare på åldersgruppen 9–19 år så har Tiktok redan seglat upp som nummer ett.

Foto: Getty Images

Att i princip alla i Sverige skulle komma att använda någon form av social plattform i särskilt stor utsträckning var rätt svårt att tänka sig när Facebook tog sina första

Få hela storyn –

starta din prenumeration.

Första 30 dagarna utan kostnad

Obegränsad tillgång till allt digitalt innehåll med dagliga nyheter, reportage och granskningar
Analyser från ledande experter varje vecka
Digitala “temanummer” åtta gånger per år
Guider med konkreta tips och råd hur du lyckas i det nya medielandskapet

Möjlighet att säga upp under första 30 dagarna

För 5 995 kr/år (ex. moms) får du tillgång till allt vårt digitala innehåll, analyser, guider och temanummer. Prenumerationen är löpande på årsbasis. Första månaden är utan kostnad och du har under den perioden möjlighet att säga upp din nystartade prenumeration.

Starta din prenumeration
Redan prenumerant? Logga in

Dela artikeln:


Dagens Medias nyhetsbrev

Välj nyhetsbrev