Digitalt
Kartläggning: Så ser användandet av sociala medier egentligen ut
Tiktok växer kraftigt, allt mer tid läggs på Youtube och pensionärerna har på allvar gjort sitt intåg på sociala medier. Hur ser användandet av sociala medier ut? Och hur har det utvecklats under pandemin? Dagens Media sammanställer de viktigaste siffrorna från flera rapporter.
Publicerad: 19 oktober 2021, 05:32
Både Facebook, Instagram, Snapchat, Twitch och Tiktok ökar. Kikar man närmare på åldersgruppen 9–19 år så har Tiktok redan seglat upp som nummer ett.
Foto: Getty Images
Att i princip alla i Sverige skulle komma att använda någon form av social plattform i särskilt stor utsträckning var rätt svårt att tänka sig när Facebook tog sina första
Få hela storyn –
starta din prenumeration.
Just nu 49 kr för 3 månader
Möjlighet att säga upp under de första 3 månaderna.
Efter introduktionsperioden på 3 månader förnyas prenumerationen med 30% rabatt på ord.pris: 4 897 kr/år ex. moms och 12 månaders bindningstid och årlig förnyelse till ordinarie pris 6 995 kr. Säg upp prenumerationen när som helst, så avslutas den efter avtalad bindningstid.