Digitalt
Kartläggning: Så såg annonsinvesteringarna ut under pandemiåret
Publicerad: 10 februari 2021, 06:50
De tre största annonsinvesterarna Ica, Mio och spelbolaget Cherry minskade sina annonsinvesteringar i fjol. Foto: Pixabay och Getty Images
De tre största annonsörerna Ica, Mio och spelbolaget Cherry minskade sina reklamköp i fjol. Samtidigt ökade flera mediebolag sina. ”Vi valde tv för att stärka Mix Megapols varumärke och position”, säger Bauer Medias Jakob Gravestam.
Ämnen i artikeln:
MediebyråbarometernMediebyråerDiscoveryDiscovery ChannelDplayRenaultRustaC MoreAller MediaMMSMioMercedes-BenzTV4 PlusTV4-gruppenICAPRSifo Reklammätningar sammanställer regelbundet statistik över annonsinvesteringar på den svenska marknaden.
Få hela storyn –
starta din prenumeration.
Första 30 dagarna utan kostnad
Möjlighet att säga upp under första 30 dagarna
För 6 995 kr/år (ex. moms) får du tillgång till allt vårt digitala innehåll, analyser, guider och temanummer. Prenumerationen är löpande på årsbasis. Första månaden är utan kostnad och du har under den perioden möjlighet att säga upp din nystartade prenumeration.