Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera

Digitalt

Kartläggning: Så såg annonsinvesteringarna ut under pandemiåret

Publicerad: 10 februari 2021, 06:50

De tre största annonsinvesterarna Ica, Mio och spelbolaget Cherry minskade sina annonsinvesteringar i fjol.

Foto: Pixabay och Getty Images

De tre största annonsörerna Ica, Mio och spelbolaget Cherry minskade sina reklamköp i fjol. Samtidigt ökade flera mediebolag sina. ”Vi valde tv för att stärka Mix Megapols varumärke och position”, säger Bauer Medias Jakob Gravestam.


Ämnen i artikeln:

DiscoveryDiscovery ChannelDplayRenaultRustaC MoreAller MediaMMSMioPRMercedes-BenzTV4 PlusTV4-gruppenICAMediebyråbarometernMediebyråer

Sifo Reklammätningar sammanställer regelbundet statistik över annonsinvesteringar på den svenska marknaden.

Få hela storyn –

starta din prenumeration.

Första 30 dagarna utan kostnad

Obegränsad tillgång till allt digitalt innehåll med dagliga nyheter, reportage och granskningar
Analyser från ledande experter varje vecka
Digitala “temanummer” åtta gånger per år
Guider med konkreta tips och råd hur du lyckas i det nya medielandskapet

Möjlighet att säga upp under första 30 dagarna

För 5 995 kr/år (ex. moms) får du tillgång till allt vårt digitala innehåll, analyser, guider och temanummer. Prenumerationen är löpande på årsbasis. Första månaden är utan kostnad och du har under den perioden möjlighet att säga upp din nystartade prenumeration.

Starta din prenumeration
Redan prenumerant? Logga in

Dela artikeln:


Dagens Medias nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.