torsdag21 september

Kontakt

Annonsera

Sök

Starta din prenumeration

Prenumerera

Digitalt

Kartläggning: Så här ser barn och ungas mediekonsumtion ut

Publicerad: 24 november 2021, 09:13

Mobilen dominerar, och Snapchat är det sociala medium som flest barn och ungdomar använder dagligen. Foto: skynesher

Alla använder mobiler, Snapchat är den största sociala plattformen och influencers är en lika stor källa till nyheter som SVT. Här är en genomgång av vad flera rapporter visar om barn och ungas mediekonsumtion.

Ämnen i artikeln:

Digitala temaveckorTema: Framtidens mediekonsumenterMMSNordicom

LH

Leif Holmkvist


Rapporten Ungar & medier från Statens medieråd har i år en särskild inriktning på medieanvändningen under coronapandemin, men svarsfrekvensen vara bara 32 procent bland 9–18-åringarna.

Få hela storyn –

starta din prenumeration.

Just nu 49 kr för 3 månader

Obegränsad tillgång till allt digitalt innehåll med dagliga nyheter, reportage och granskningar
Analyser från ledande experter varje vecka
Digitala “temanummer” åtta gånger per år
Guider med konkreta tips och råd hur du lyckas i det nya medielandskapet

Möjlighet att säga upp under de första 3 månaderna.

Efter introduktionsperioden på 3 månader förnyas prenumerationen med 30% rabatt på ord.pris: 4 897 kr/år ex. moms och 12 månaders bindningstid och årlig förnyelse till ordinarie pris 6 995 kr. Säg upp prenumerationen när som helst, så avslutas den efter avtalad bindningstid.

Starta din prenumeration
Redan prenumerant? Logga in

Dela artikeln:

Dagens Medias nyhetsbrev

Välj nyhetsbrev