Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera

Digitalt

Kartläggning: Så här ser barn och ungas mediekonsumtion ut

Publicerad: 24 november 2021, 09:13

Mobilen dominerar, och Snapchat är det sociala medium som flest barn och ungdomar använder dagligen.

Foto: skynesher

Alla använder mobiler, Snapchat är den största sociala plattformen och influencers är en lika stor källa till nyheter som SVT. Här är en genomgång av vad flera rapporter visar om barn och ungas mediekonsumtion.


Ämnen i artikeln:

Digitala temaveckorTema: Framtidens mediekonsumenterMMSNordicom

Rapporten Ungar & medier från Statens medieråd har i år en särskild inriktning på medieanvändningen under coronapandemin, men svarsfrekvensen vara bara 32 procent bland 9–18-åringarna.

Få hela storyn –

starta din prenumeration.

Första 30 dagarna utan kostnad

Obegränsad tillgång till allt digitalt innehåll med dagliga nyheter, reportage och granskningar
Analyser från ledande experter varje vecka
Digitala “temanummer” åtta gånger per år
Guider med konkreta tips och råd hur du lyckas i det nya medielandskapet

Möjlighet att säga upp under första 30 dagarna

För 5 995 kr/år (ex. moms) får du tillgång till allt vårt digitala innehåll, analyser, guider och temanummer. Prenumerationen är löpande på årsbasis. Första månaden är utan kostnad och du har under den perioden möjlighet att säga upp din nystartade prenumeration.

Starta din prenumeration
Redan prenumerant? Logga in

Dela artikeln:


Dagens Medias nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.