Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera


Digitalt presenteras av:

”Känns inte som ett starkt business case”

Digitalstrategen Amanda Oxell och Mindshares digitalchef Fredrik Hermelin ställer sig frågande till de nya livsstilssajterna skapade av influencers.

Experterna ställer sig tveksamma till influencers satsningar på livsstilssajter.


Publicerad 2019-02-14 14:14

Ämnen i artikeln:

Mindshare

Dela artikeln:

Enligt sociala medier-profilerna Michaela Forni och Petra Tungården finns det både från publikens och annonsörernas håll ett stort sug efter redaktionella initiativ under en influencers flagg, såsom deras egna livsstilssajter Forni och Her Hour. 

Branschexperterna är dock inte lika övertygade. 

– Det är ju rimligt att influencers försöker hitta nya sätt att bredda och utöka sin kommersiella plattform, och det ser vi exempel på hela tiden. Men att då satsa på livsstilsmagasin som dessutom, ur mitt perspektiv, inte tillför något nytt i en värld som redan lider av innehållsöverflöd, känns varken nytänkande eller som ett starkt business case, säger Fredrik Hermelin, head of digital strategy på Mindshare. 

Läs mer om Fredrik Hermelins och digitalstrategen Amanda Oxells syn på Forni och Her Hour i Dagens Media Insikt, vecka 7. 

Här tecknar du dig för en gratis provprenumeration.  

Amanda Törner

Reporter

amanda.torner@dagensmedia.se

Dagens Medias nyhetsbrev

Missa ingenting från Dagens Media! Prenumerera på vårt nyhetsbrev helt gratis!

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.