Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera

onsdag21.04.2021

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Digitalt

Kamp om mobilannonsering trappas upp

Publicerad: 29 april 2013, 11:06
Uppdaterad: 6 december 2015, 13:47

Mediekompaniet inleder ett samarbete med annonsnätverket Widespace som kommer att sälja annonser för deras cirka 40 lokaltidningars mobilsajter.


Ämnen i artikeln:

WidespaceMediekompaniet

Förra veckan inledde Riksmedia ett samarbete med det mobila annonspaketet Mobile Loyalty, för annonsering på företagets ungefär 80 lokala tidningssajter.

Nu är det klart att Mediekompaniet påbörjar ett samarbete med Widespace om dess mobila annonsering i lokaltidningar.

– Anledningen är att vi inte har några egna tekniker här, så det är ett sätt för oss att kunna erbjuda det senaste inom annonsteknik. Widespace är långt i framkant, säger Cecilia Ydremark, produktchef för mobil på Mediekompaniet till Dagens Media

Mediekompaniet kommer att fortsätta sköta sin mobila annonsering själva, men hoppas på att Widespace kan bidra med att lägga till räckvidd, eftersom just annonsering i mobilen betydelsefullt.

– Jag skulle säga att det är jätteviktigt, många av våra koncerner och ägare har det som jätteprio. Det är ett av de benen som kommer att bli viktigare och viktigare, man har ju ändrat sitt beteende, säger Cecilia Ydremark och fortsätter:

– Om man kommer från Norrtälje, som i mitt fall, har man sina starka favoriter, det lokala i det blir väldigt starkt.

Hon berättar vidare att det återstår att se om Riksmedias avtal med Mobile Loyalty kommer att ses som en stor konkurrent i framtiden.

Men att mobilen är här för att stanna tvekar hon inte på.

– Det är inte bara en fluga, det lovar jag, säger hon och skrattar.

Mediekompaniet har lokaltidningar som Hallandsposten, Arbetarbladet och Dalarnas Tidningar.

Sebastian Parkkila

Ämnen i artikeln:

WidespaceMediekompaniet

Dela artikeln:


Dagens Medias nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.