Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera

Måndag19.04.2021

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Digitalt

Justin Bieber-kaos på Aftonbladet

Publicerad: 17 April 2013, 12:37
Uppdaterad: 6 December 2015, 13:48

Aftonbladets Justin Bieber-tävling, med exklusiva konsertbiljetter som högsta vinst, har orsakat tumult på nöjesredaktionen.


Ämnen i artikeln:

FacebookAftonbladet

Nästa vecka anländer artisten Justin Bieber till Stockholm där han ska genomföra tre konserter. Biljetterna har sedan länge varit slut, men Aftonbladet Nöje har fått tag på biljetter som de nu tävlar ut via Facebook. Tävlingen har minst sagt skapat kaos på redaktionen. 

– Det är helt crazy, vi blir nedringda, mailbombade och vår Facebook ökade med 20 procent på bara ett par timmar. Vissa på redaktionen har blivit tvungna att lägga det vanliga jobbet åt sidan, säger Tobias Waldefeldt Lindner, nöjeschef på Aftonbladet Nöje, till Dagens Media, och fortsätter:

– Inget jag tidigare gjort har gett så stort engagemang som det här. Man förstår vilken hysteri det kommer att bli nästa vecka när han kommer.

För att delta i tävlingen måste man bli medlem på musiktjänsten Wimp för att därigenom besvara en hemlig fråga om Justin Bieber.

– Vi har slagit ett historiskt rekord när det gäller nya medlemmar, det är helt hysteriskt och jättekul, säger Fredrik Nyström, Sverigechef på Wimp, till Dagens Media.

Frida Wickberg

Ämnen i artikeln:

FacebookAftonbladet

Dela artikeln:


Dagens Medias nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.