Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera
Sök



Digitalt presenteras av:

Jubel på Nyhetsbolaget

Publicerad: 6 September 2013, 07:00
Uppdaterad: 6 December 2015, 13:35

Kungliga bebisnyheter, Nokiaköp och Obamas besök gav en drömstart åt Nyhetsbolagets livepremiär på webben.


Ämnen i artikeln:

NyhetsbolagetTV4-gruppen

I måndags rullade Nyhetsbolaget ut sin första livesändning på webben. Nyhetsmässigt kunde tajmingen knappast varit bättre.

– På tisdagen var vi snabbast både med Maddes bebis och Nokias presskonferens, säger Åsa Tillberg, vd för Nyhetsbolaget till Dagens Media.

Hon fortsätter:

– Inför Obamabesöket gjorde vi en ordentlig kraftsamling, vilket gav resultat i form av 190 000 startade strömmar.

Med anledning av den amerikanske presidentens besök förlängdes onsdagssändningen av Nyhetsmorgon med en timme där man växlade mellan live och broadcast. Enligt Åsa Tillberg var andelen 46 procent under den extra timmen.

Att premiärveckan fick en "flygande start" tror Åsa Tillberg bidrar till att tittarna i fortsättningen kommer att hitta till TV4:s livebevakning digitalt. För att leda ytterligare trafik dit kommer man även att pusha för det i de reguljära kanalerna.

– Att jobba flerkanaligt är nödvändigt i dag. Vi är medvetna om att vi inte kommer att ha så höga tittarsiffror i vanliga fall, men när något har hänt vill vi att det är till oss som folk ska gå.

Nyhetsbolagets livesändningar på nätet drogs igång efter att Bonnier valt att skrota TV4 News.

Läs också En epok går i graven.

Helen Preutz


Ämnen i artikeln:

NyhetsbolagetTV4-gruppen

Dela artikeln:

Dagens Medias nyhetsbrev