Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera

Onsdag02.12.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Digitalt

JL Branding startar bloggskola

Publicerad: 27 Maj 2010, 10:18
Uppdaterad: 6 December 2015, 15:49

Reklambyrån JL Brandings bloggskola ska skapa riktlinjer för bloggare.


– Många av bloggarna saknar journalistisk utbildning och det råder en osäkerhet vad som gäller regelmässigt och moraliskt i bloggforumen. Viljan finns att vara seriös med bloggandet och vi vill forma branschen genom att lägga fram riktlinjer, säger Niklas Junker, kreativ chef på JL Branding.

Hur blir man en bra bloggare?

– Hehe, du får komma på seminariet så berättar vi det.

Seminariet "Blogg 2010" går av stapeln den 9 juni på Berns i Stockholm. Deltagarna får lära sig internet-relaterad juridik, press- och yrkesetik samt höra om marknadschefernas förväntningar på branschen.

Det blir även en bloggpanel med Bubbleroom Magazines Petra Tungården, Finest.se:s Li Åwall och de tidigare 1000apor-bloggarna Farzad och Ramin, som nu är aktuella med bloggen ”Blogg är tjockare än vatten".

JL Branding har tagit fram ett certifikat för de som deltagit i ”utbildningen”, som kan publiceras på den egna bloggen.

– Målsättningen är att detta ska bli ett återkommande evenemang varje år där branschen skall kunna uppdatera sig med de senaste rönen. Vi hoppas också att de blivit inspirerade till att göra seriösa affärer och vara med och forma framtidens bloggvärld, säger Niklas Junker.

JL Branding är en reklambyrå med inriktning på konceptutveckling och varumärkesvård, som arbetar mot bloggvärlden och sociala forum. Bland kunderna utmärker sig Rikspolisstyrelsen, Telia, Ladies Night och Taribo.

Christer Lindh

Dela artikeln:


Dagens Medias nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.