Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera

Lördag17.04.2021

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Digitalt

Jerry Silfwer startar eget

Publicerad: 2 April 2013, 11:57
Uppdaterad: 6 December 2015, 13:50

Chefsstrategen Jerry Silfwer startar Mad Science Digital. Samtidigt drar han ned på sitt engagemang i digitala mediebyrån Whispr Group Stockholm.


Ämnen i artikeln:

Whispr

För ett och ett halvt år sedan startade Jerry Silfwer Whispr Group i Stockholm. Sedan dess har han varit vd för byrån, vars huvudkontor ligger i New York.

– Sedan vi startade har jag hållt på en hel del med rekryteringar och annat. Nu när Whispr har etablerat sig har jag gjort om min roll, berättar Jerry Silfwer för dagensmedia.se.

Nu startar han Mad Science Digital - ett enmansbolag som hjälper företag med strategier och processer för digital marknadsföring och spridning i sociala medier.

Det innebär att han lämnar sin roll som chef för Stockholmskontoret. Vem som tar över är inte klart, men tills vidare kommer Whispr-grundaren Joakim Leijon att tillbringa mycket tid i Sverige.

Jerry Silfwer stannar kvar som underkonsult och strateg på byrån. Han kommer även att sitta kvar i styrelsen.

Bland Mad Science Digitals kunder samarbetar de flesta även med Whispr. I sin nya roll kommer Jerry Silfwer främst att fokusera på spridning i sociala medier.

Och hur ligger svenska företag till vad gäller det?

– Svenska företag ligger i framkant vad gäller innivation, teknik och tekniklösningar. Framför allt ser vi att det finns många spännande start-ups. När det gäller avsätta budgetar och sätta upp mål ligger vi däremot långt efter USA. Det är lätt att det blir mycket snack och för lite verkstad, säger Jerry Silfwer.

Helen Preutz

Ämnen i artikeln:

Whispr

Dela artikeln:


Dagens Medias nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.