Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera
Sök



Digitalt presenteras av:

Jernhusen sjösätter digital satsning

Publicerad: 25 April 2013, 04:00
Uppdaterad: 6 December 2015, 13:48

Den första maj tänder Jernhusen Media de nya digitala stortavlorna på centralstationerna i Stockholm, Malmö och Göteborg.


Ämnen i artikeln:

Jernhusen Media

Dagens Media har tidigare skrivit om Jernhusen Medias satsning på digital reklam. Som en del i den digitala satsningen lanserar Jernhusen nu digitala stortavlor med premiumplaceringar på centralstationerna i Stockholm, Malmö och Göteborg.

– Stortavlorna kommer att synas extremt bra. I Malmö och Göteborg kommer de sitta i direkt anslutning till trafikinformationstavlorna. I Stockholm kommer de dock sitta lite längre bort, men fortfarande mycket synligt, säger Ann Hermansson, marknadsansvarig på Jernhusen Media, till Dagens Media.

Skärmarna är även utrustade med kameror vilket innebär att det kommer finnas möjlighet till interaktiva kampanjer. Genom kameratekniken ges annonsörerna möjlighet att interagera med konsumenterna.

– De digitala tavlorna öppnar för andra möjligheter och en helt annan flexibilitet. Exempelvis kan annonsörerna annonsera något som hör till kvällen på kvällen och något som hör till morgonen på morgonen, säger Ann Hermansson.

Jernhusen Media kommer att sälja tio sekunderspottar till storskärmarna. Dessa kan kombineras med event eller andra exponeringskampanjer på centralstationerna, eller bokas för sig. Den första skärmen monterades i går i Göteborg, i dag är det Malmös tur och på måndag Stockholms.

Visual Art, som sköter försäljningen i det rikstäckande digitala nätverket på 23 stationer runt om i landet, kommer också att addera premiumytorna i sina olika serier.

Frida Wickberg


Ämnen i artikeln:

Jernhusen Media

Dela artikeln:

Dagens Medias nyhetsbrev