Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera

Tisdag24.11.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Digitalt

Jajja och WGP bildar byrågrupp

Publicerad: 19 April 2018, 06:06
Uppdaterad: 19 April 2018, 06:21

Bild 1/2  Johan Mossberg, nytillträdd vd på Web Guide Partner, och Mattias Kellquist, grundare och vd för Jajja Media Group.

Byråerna Web Guide Partner, Jajja Media Group och Bi Firm skapar den nya byrågruppen DGTL Group – ska "bygga varumärken för den digitala eran".


Web Guide Partner, Jajja Media Group och Bi Firm skapar en digital byrågrupp.

Byrågruppen, som får namnet DGTL Group, kommer att innefattas av 100 medarbetare med kompetens inom bland annat sök, sociala medier, digital marknadsföring, content marketing och webbproduktion. 

Trots bildandet av byrågruppen kommer de tre byråerna även i fortsättningen verka som egna bolag.

– Vi kommer att fortsätta som eget bolag, likt de andra bolagen inom DGTL Group, samtidigt som vi får tillgång till en gemensam utvecklingsavdelning inom gruppen där man det investerats tungt i lösningar som gör att vi kan vara med och forma morgondagens marknadsföring tillsammans med våra kunder, säger Johan Mossberg, nytillträdd vd på Web Guide Partner, i ett pressmeddelande.

Samtliga tre bolag som nu bildar den nya gruppen är byråer vilka fokuserar på att öka sina kunders digitala försäljning och närvaro.

– På en marknad som mer än någon annan kännetecknas av extremt snabb teknikutveckling ochautomation krävs mer av byråerna för att hjälpa kunderna nå framgång, kommenterar Mattias Kellquist, grundare och vd för Jajja Media Group, och fortsätter:

– Inom DGTL Group erbjuder vi ett komplett utbud av digitala och kreativa tjänster, med kunder som söker en partner med multidisciplinära färdigheter med fokus på resultat. Genom att kombinera djup data- och teknisk expertis, med exceptionella kreativa erfarenheter, kommer vi tillsammans inom DGTL Group att hjälpa till att bygga varumärken för den digitala eran.

Simon Nilsson

simon.nilsson@dagensmedia.se

Dela artikeln:


Dagens Medias nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.