Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera

Onsdag02.12.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Digitalt

Jajja och Eurovator går ihop

Publicerad: 25 Augusti 2015, 05:18
Uppdaterad: 6 December 2015, 11:54

UPPDATERAD. Tillsammans får de två byråerna en byråintäkt på 90 miljoner kronor.


Sökbolaget Jajja Communications och digitalbyrån Eurovator går samman under namnet Jajja Media Group. Tillsammans har bolaget 90 anställda och en byråintäkt på 90 miljoner kronor.

Jajja Media Group har kontor i Stockholm, Göteborg, Karlstad och Dubai.

Jajja har under en längre tid arbetat för att gå bort från att vara en renodlat seo-bolag till att bli mer av en helhetsleverantör. Med hjälp av Eurovator får bolaget nu ett mer heltäckande erbjudande med strategi, analys och konverteringstjänster till SEO, sponsrade länkar, sociala medier, displayannonsering och responsiva webbplatser.

Vd för Jajja Media Group blir Jajjas vd Mattias Kellquist.

– Kunderna behöver och vill ha en enda leverantör. Vi har haft ögonen på Eurovator under en längre tid. Vi tycker om deras tänk och sätt att leverera, och vi kompletterar varandra fantastiskt bra, säger Mattias Kellquist till Dagens Media.

Delägarna i Jajja och Eurovator blir efter affären delägare i det gemensamma Jajja Media Group. Totalt har bolaget sex större delägare och cirka 15 mindre delägare.

Sammanslagningen ska ske successivt under hösten.

Eurovators vd Andreas Myrin-Wallenberg blir vd för utvecklingsbolaget BI Firm som också ingår i den nya gruppen.

Jajja Media Group har kunder som Peak Performance, Hemglass, Löfbergs och Sunbirdie.

Madeleine Nilsson

Redaktör

madeleine@dagensmedia.se

Dela artikeln:


Dagens Medias nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.