Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera


Digitalt presenteras av:

IUM förstärker inom RTB

Mediebyrån IUM tar nätverkets plattform för automatiserad handel till Sverige.

Madeleine Nilsson

Redaktör

madeleine@dagensmedia.se


Publicerad: 05 Mars 2014, 11:33
Uppdaterad: 06 December 2015, 12:45

Ämnen i artikeln:

IUM

Det är IPG-nätverkets plattform Cadreon som IUM nu bygger upp även i Sverige för automatiserad handel och RTB, real time bidding – ett sätt att köpa annonsutrymme via budgivning i realtid.

– Marknaden för smarta, datadrivna köp började ta fart 2012/2013 och våra kunder är nu både mogna och ställer krav på ännu mer sofistikerade, datadrivna annonsköp via RTB och programmatic buying. Även bland medier och publicister märker vi en ökad mognadsgrad och öppenhet att sälja sitt premiumutrymme på ett effektivare sätt, inte bara osålt utrymme, säger Urban Hilding, vd på IUM.

Det unika med Cadreon är att IUM kan hantera teknologier, datakällor och tillgång till publicister på ett sätt som inte är möjligt via öppna annonsbörser, berättar Urban Hilding.

– Just data management, integrering och att kombinera olika datakällor är en grundpelare inom Cadreon och är en förutsättning för att leverera störst affärsnytta och effekt för våra kunder. Vi kommer framöver att agera hub inom detta område. Det är väldigt utvecklande för oss.

Läs mer om IUM och andra mediebyråers jakt på digital kompetens i Dagens Media nummer 4, 2014. Har du ingen prenumeration kan du teckna en här.

Ämnen i artikeln:

IUM

Dela artikeln:

Dagens Medias nyhetsbrev

Missa ingenting från Dagens Media! Prenumerera på vårt nyhetsbrev helt gratis!

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.