Digitalt
IRM spår nedgång på reklammarknaden 2023
Publicerad: 25 november 2022, 12:18
När BNP minskar krymper även reklammarknaden, säger IRM:s vd Madeleine Thor. Foto: pressbild/Leonid Sorokin
UPPDATERAD. IRM reviderar prognosen från i höstas. Nu räknar institutet med en nedgång på reklammarknaden nästa år. ”Det blir tufft 2023”, säger IRM:s vd Madeleine Thor.
Enligt den förra prognosen, från september i år, beräknades reklammarknaden omsätta närmare 52 miljarder kronor nästa år. Vilket skulle innebära en ökning på 2,4 procent jämfört med 2022, då man
Få hela storyn –
starta din prenumeration.
Just nu 49 kr för 3 månader
Möjlighet att säga upp under de första 3 månaderna.
Efter introduktionsperioden på 3 månader förnyas prenumerationen med 30% rabatt på ord.pris: 4 897 kr/år ex. moms och 12 månaders bindningstid och årlig förnyelse till ordinarie pris 6 995 kr. Säg upp prenumerationen när som helst, så avslutas den efter avtalad bindningstid.