Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera

Digitalt

IRM spår nedgång på reklammarknaden 2023

Publicerad: 25 november 2022, 12:18
Uppdaterad: 25 november 2022, 12:52

När BNP minskar krymper även reklammarknaden, säger IRM:s vd Madeleine Thor.

Foto: pressbild/Leonid Sorokin

UPPDATERAD. IRM reviderar prognosen från i höstas. Nu räknar institutet med en nedgång på reklammarknaden nästa år. ”Det blir tufft 2023”, säger IRM:s vd Madeleine Thor.

Ämnen i artikeln:

IRMToppnyheter eftermiddag

Madeleine Nilsson

madeleine.nilsson@dagensmedia.se


Enligt den förra prognosen, från september i år, beräknades reklammarknaden omsätta närmare 52 miljarder kronor nästa år. Vilket skulle innebära en ökning på 2,4 procent jämfört med 2022, då man

Få hela storyn –

starta din prenumeration.

Första 30 dagarna utan kostnad

Obegränsad tillgång till allt digitalt innehåll med dagliga nyheter, reportage och granskningar
Analyser från ledande experter varje vecka
Digitala “temanummer” åtta gånger per år
Guider med konkreta tips och råd hur du lyckas i det nya medielandskapet

Möjlighet att säga upp under första 30 dagarna

För 5 995 kr/år (ex. moms) får du tillgång till allt vårt digitala innehåll, analyser, guider och temanummer. Prenumerationen är löpande på årsbasis. Första månaden är utan kostnad och du har under den perioden möjlighet att säga upp din nystartade prenumeration.

Starta din prenumeration
Redan prenumerant? Logga in

Dela artikeln:

Dagens Medias nyhetsbrev

Välj nyhetsbrev