onsdag27 september

Kontakt

Annonsera

Sök

Starta din prenumeration

Prenumerera

Digitalt

IRM spår nedgång på reklammarknaden 2023

Publicerad: 25 november 2022, 12:18

När BNP minskar krymper även reklammarknaden, säger IRM:s vd Madeleine Thor. Foto: pressbild/Leonid Sorokin

UPPDATERAD. IRM reviderar prognosen från i höstas. Nu räknar institutet med en nedgång på reklammarknaden nästa år. ”Det blir tufft 2023”, säger IRM:s vd Madeleine Thor.

Ämnen i artikeln:

Toppnyheter eftermiddagIRM

Madeleine Nilsson

madeleine.nilsson@dagensmedia.se


Enligt den förra prognosen, från september i år, beräknades reklammarknaden omsätta närmare 52 miljarder kronor nästa år. Vilket skulle innebära en ökning på 2,4 procent jämfört med 2022, då man

Få hela storyn –

starta din prenumeration.

Just nu 49 kr för 3 månader

Obegränsad tillgång till allt digitalt innehåll med dagliga nyheter, reportage och granskningar
Analyser från ledande experter varje vecka
Digitala “temanummer” åtta gånger per år
Guider med konkreta tips och råd hur du lyckas i det nya medielandskapet

Möjlighet att säga upp under de första 3 månaderna.

Efter introduktionsperioden på 3 månader förnyas prenumerationen med 30% rabatt på ord.pris: 4 897 kr/år ex. moms och 12 månaders bindningstid och årlig förnyelse till ordinarie pris 6 995 kr. Säg upp prenumerationen när som helst, så avslutas den efter avtalad bindningstid.

Starta din prenumeration
Redan prenumerant? Logga in

Dela artikeln:

Dagens Medias nyhetsbrev

Välj nyhetsbrev