Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera
Logga in


Digitalt presenteras av:

Iprospect ökar 49 procent

Publicerad: 08 September 2014, 05:42
Uppdaterad: 06 December 2015, 12:29

Dentsu Aegis-byrån Iprospect ökade omsättningen med 49 procent under 2013, till 315 (213) miljoner kronor.


Ämnen i artikeln:

Iprospect

Iprospect, som erbjuder hjälp inom digital responsmarknadsföring, förklarar den kraftiga intäktsökningen med att befintliga kunder investerar allt mer i digitala kanaler, samtidigt som det har strömmat till nya kunder.

"Trenden de senaste åren är att våra kunder tänker bredare än enbart sök och tar steget in i andra digitala kanaler som sociala medier och online video", skriver Iprospects vd Henrik Lidroth i ett pressmeddelande.

Även samarbetet med systerbolagen inom nätverket – däribland Vizeum, Carat och Isobar – har stärkt Iprospect under året.

Iprospects resultat efterfinansnetto uppgick till 5 miljoner kronor under 2013, vilket innebär ett stort tapp jämfört med 2012, då resultatet var 10,5 miljoner.

Några av Iprospects nya kunder är Clas Ohlson, Strömma och Haglöfs.

FÖR VÅRA PRENUMERANTER:

 

Fredrik Svedjetun

Chefredaktör och ansvarig utgivare

fredrik@dagensmedia.se


Ämnen i artikeln:

Iprospect

Dela artikeln:

Dagens Medias nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.