Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera
Sök



Digitalt

IOGT-NTO gör seriestrippar

Publicerad: 27 Mars 2013, 07:56
Uppdaterad: 6 December 2015, 13:51

IOGT-NTO ska nå sin målgrupp med seriestrippar som tagits fram till en ny kampanj.


Ämnen i artikeln:

IOGT-NTO

Nykterhetsorganisationen IOGT-NTO lanserar en ny kampanj med Reformklubben och reklambyrån Digitas. Den kommer att påbörjas på folknykterhetens dag den 9 maj.

– Det är en varumärkeskampanj som nog är vår största på tio år. Vi når målgruppen 30-45, och har valt seriestrippar som ett sätt att bygga upp en relation med vår målgrupp under en längre tid, säger Samuel Somo, projektledare på IOGT-NTO till dagensmedia.se.

Han kan i dagsläget inte berätta vilka dagstidningar serien kommer att synas i, men att det kommer handla om nationella tidningar.

– Syftet är att öka vår kännedom och få fler att skapa en relation till oss. Serien kommer vara något oväntat, något med humor.

Kampanjen planeras att pågå under ett år med start i maj.

Sebastian Parkkila


Ämnen i artikeln:

IOGT-NTO

Dela artikeln:

Dagens Medias nyhetsbrev