Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera


Digitalt presenteras av:

IOGT-NTO gör seriestrippar

IOGT-NTO ska nå sin målgrupp med seriestrippar som tagits fram till en ny kampanj.


Publicerad 2013-03-27 07:56
Uppdaterad 2015-12-06 13:51

Ämnen i artikeln:

IOGT-NTO

Dela artikeln:

Nykterhetsorganisationen IOGT-NTO lanserar en ny kampanj med Reformklubben och reklambyrån Digitas. Den kommer att påbörjas på folknykterhetens dag den 9 maj.

– Det är en varumärkeskampanj som nog är vår största på tio år. Vi når målgruppen 30-45, och har valt seriestrippar som ett sätt att bygga upp en relation med vår målgrupp under en längre tid, säger Samuel Somo, projektledare på IOGT-NTO till dagensmedia.se.

Han kan i dagsläget inte berätta vilka dagstidningar serien kommer att synas i, men att det kommer handla om nationella tidningar.

– Syftet är att öka vår kännedom och få fler att skapa en relation till oss. Serien kommer vara något oväntat, något med humor.

Kampanjen planeras att pågå under ett år med start i maj.

Sebastian Parkkila

Dagens Medias nyhetsbrev

Missa ingenting från Dagens Media! Prenumerera på vårt nyhetsbrev helt gratis!

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.