Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera

Fredag23.10.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Digitalt

Instagram introducerar annonssnurra

Publicerad: 5 Mars 2015, 15:37
Uppdaterad: 6 December 2015, 12:10

Instagram bygger in webbläsare i nytt annonsformat.


Ämnen i artikeln:

Instagram

Instagrams nya annonstjänst låter företag posta flera foton på samma utrymme. En bild visas i flödet och om mottagaren är intresserad går det att ”snurra” vidare till nästa bild genom att svepa fingret åt sidan. Det skriver AdAge.

Max fyra foton kan postas, men ingen video.

Företag kommer även ha möjlighet att koppla en länk till annonsen genom en ”learn more”-knapp. För att kunna visa länkarna har Instagram även byggt in en enklare webbläsare i sin app.

Idén bakom snurran kommer av att Instagram såg att användare som var intresserade av en annons ville ha mer information. Annonsköparna själva har också bett om ett format där de kan berätta mer på samma ställe.

– Vi ger varumärken möjlighet att utnyttja det intresse som finns och samla detta intresse till en och samma plats, säger James Quarles chef för affärs- och varumärkesutveckling på Instagram till AdAge.

 

LÄS ÄVEN:

Jonas Löfvenberg

jonas.lofvenberg@dagensmedia.se

Ämnen i artikeln:

Instagram

Dela artikeln:


Dagens Medias nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.