Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera

Digitalt

Ingager ska sätta fart på Åhléns tillväxt via sociala medier

Publicerad: 1 december 2021, 09:47

Egmonts Facebook-byrå Ingager har fått i uppdrag av Åhléns att öka tillväxten och engagemanget genom deras sociala kanaler.


Ämnen i artikeln:

EgmontÅhléns

Åhléns har valt byrån Ingager, som är specialicerad inom Facebookmarknadsföring, som strategisk partner i arbetet med att växa på sociala medier.

Syftet är att en stärkt organisk närvaro på Facebook, Instagram och Pinterest ska sätta fart på tillväxten.

– Organisk närvaro, vilket inkluderar att utveckla och implementera en strategi, är avgörande för att bygga en positiv och stark relation med kunderna, säger Jimmy Jakobsson, vd och medgrundare Ingager.

Samarbetet med Ingager ses av Åhléns, som i dag har 48 fysiska butiker i Sverige, som viktigt när handelshuset nu satsar allt hårdare på e-handel. Marknadschefen Charlotte Wessman ser fram emot samarbetet:

– Ingager kommer, med sin kompetens och breda erfarenhet inom Facebookmarknadsföring, hjälpa oss accelerera vår digitala närvaro, stärka vårt varumärke och skapa värdefullt engagemang hos våra följare och kunder

Linnéa Kihlström

Chefredaktör och ansvarig utgivare

linnea.kihlstrom@dagensmedia.se

Ämnen i artikeln:

EgmontÅhléns

Dela artikeln:


Dagens Medias nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.