Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera

Tisdag13.04.2021

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Digitalt

Inga marknadschefer i marknadsföringstävling

Publicerad: 22 Januari 2009, 09:51
Uppdaterad: 6 December 2015, 16:32

Genom webbyrån Daytona har marknadsföringsbranschen fått ett eget bloggpris. Men marknadscheferna lyser med sin frånvaro.


Yaba, Yet another blogg award, har fått stor uppmärksamhet bland medie- och marknadsföringsbloggar på nätet. Hittills har drygt 2.500 personer röstat i tävlingen.

- Vi är oerhört nöjda med uppmärksamheten men också med det positiva tonläget i alla inlägg, säger Martin Ragnevad, vd på Daytona.

Priset i tävlingen delas ut under byråns seminariedag Daytona Session den 12 februari.

- Tävlingen blir självklart en marknadsföringskanal för Daytona Session och även för byrån. Men framför allt ser vi det här som ett sätt att skapa trafik och samröre mellan alla duktiga bloggare.

Tävlingen delas in i kategorierna media, trender och webbtjänster samt marknadsföring. Besökarna på tävlingssidan har själva kunna nominera bloggar. Bloggande marknadschefer är det dock ont om.

- Bloggande marknadschef är få. De sitter med ett ben i det gamla och ett i det nya medielandskapet och har en stressig tillvaro. Många som bloggar om medier och marknadsföring har också en passion för teknik som kanske saknas hos många marknadschefer, säger Martin Ragnevad.

Skulle du rekommendera kunder till er att starta bloggpriser som en del av sin marknadsföring?

- Det kan vara en väg att gå och vi har redan gjort det med kunder. I början av 2007 anordnade vi ett modebloggpris tillsammans med Nokia och Aftonbladet. Det var väldigt nyskapande då och gick fruktansvärt bra. Det var innan många modebloggar blev så starkt kommersialiserade som de är i dag.

Blir det en bloggtävling för marknadsföringsfolk även nästa år?

- Man ska aldrig säga aldrig men vi gillar att förändra saker. Vi har tankar på att Daytona Session ska bli något helt annat nästa år också, så vi får se.

Ola Eriksson

Dela artikeln:


Dagens Medias nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.