Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera


Digitalt presenteras av:

Inga innovationspriser till Sverige

Svenska byråer blir lottlösa när Cannes Lions delar ut innovationspris.

Kristin Djerf

kristin.djerf@dagensmedia.se


Publicerad: 15 Juni 2015, 10:34
Uppdaterad: 06 December 2015, 11:58

Ämnen i artikeln:

Cannes LionsVolvo

I helgen drar årets upplaga av reklamfestivalen Cannes Lions igång på franska rivieran.

Redan nu är det dock dags för de första nomineringarna.

I dag presenteras shortlist för det nya priset Innovation Lions som i år delas ut för tredje gången för att premiera ny teknik och innovation.

Omkring 30 bidrag finns med på shortlist, inget av dem från svenska byråer. Däremot har Grey London chans att vinna för sin självlysande sprayfärg Lifepaint för Volvo Cars.

Lions Innovation går av stapeln 25 och 26 juni. Se hela shortlist här.

Ämnen i artikeln:

Cannes LionsVolvo

Dela artikeln:

Dagens Medias nyhetsbrev

Missa ingenting från Dagens Media! Prenumerera på vårt nyhetsbrev helt gratis!

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.