Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera
Sök



Digitalt presenteras av:

Impact diskuterar en digital framtid

Publicerad: 3 Oktober 2013, 11:39
Uppdaterad: 6 December 2015, 13:32

Aftonbladets och Expressens gemensamma annonspaket utesluter inte ett digitalt erbjudande i framtiden.


Ämnen i artikeln:

ExpressenImpactAftonbladet

Annonspaketet Impact bildades 1985 och har sedan dess jobbat för att stärka kvällspressens printerbjudande. Nu överväger tidningarna att utvidga samarbetet till att omfatta digitalt.

– Vi tillsammans med Aftonbladet diskuterar ständigt nya erbjudanden för Impact som vi utvärderar. I dagsläget är det dock inte aktuellt med ett digitalt erbjudande, men det säger egentligen ingenting om hur vi tänker i framtiden, säger Expressens annonsdirektör, tillika vd för Impact, Alexander Lydecker till Dagens Media.

I en rad artiklar har Dagens Media berättat om turerna kring Impact.

Bland annat har Alexander Lydecker och Aftonbladets försäljningsdirektör Anders Nylander, som också är styrelseordförande i Impact, öppet kritiserat varandras sälj.

I början av september sade Joakim Francke upp sig från jobbet som försäljningsdirektör eftersom han och styrelsen hade olika syn på hur verksamheten skulle styras framöver.

– Anledningen till att Francke lämnade var den att vi hade olika syn på hur vi strategiskt bäst arbetar framåt mot våra kunder. Och i bästa samförstånd skildes vi åt. Francke har gjort ett utomordentligt arbete under sin tid på Impact, säger Alexander Lydecker till Dagens Media.

Han förnekar även att det skulle ha funnits en konflikt mellan honom och Anders Nylander.

– Jag tycker väldigt mycket om Anders och vi jobbar nära varandra. Det skulle vi inte kunna göra om vi inte kom överens.

Hur ser framtiden ut för Impact?

– Den ser otroligt ljus ut.

Hur stor del av respektive kvällstidnings intäkter som kommer ifrån Impact kan ingen av dem svara på.

– Vi särredovisar inte Impact på det sättet. Impact har för övrigt en fin framtid och kommer vara ett viktigt paket för Aftonbladet och Expressen under lång tid framöver, säger Anders Nylander.

Helen Preutz


Ämnen i artikeln:

ExpressenImpactAftonbladet

Dela artikeln:

Dagens Medias nyhetsbrev