Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera
Sök



Digitalt presenteras av:

IDG lägger ut försäljning på Adprofit

Publicerad: 20 April 2015, 11:26
Uppdaterad: 6 December 2015, 12:04

Säljbolaget Adprofit tar över all IDG:s försäljning riktad mot kunder utanför tech-sfären.


Ämnen i artikeln:

AdprofitIDG

Avtalet omfattar alla IDG:s konsumentnära sajter, event och printprodukter.

– Genom att kombinera våra starka varumärken med Adprofits starka position och penetration på marknaden ökar vi våra intäktsmöjligheter utanför techsektorn markant, säger Daniel Binett, affärsområdeschef på IDG, i ett pressmeddelande.

IDG har sedan en dryg månad tillbaka en ny vd i Kit Gould, som även har samma post i Storbritannien.

– Han har gjort ett jättebra jobb i omställningen från print till digitalt. Nu tar han över i Sverige för att pusha på den utvecklingen, som vi är mitt uppe i, sade Per Danielson, kommunikations- och marknadschef på IDG, till Dagens Media i samband med att vd-bytet blev känt.

Fredrik Svedjetun

Chefredaktör och ansvarig utgivare

fredrik@dagensmedia.se


Ämnen i artikeln:

AdprofitIDG

Dela artikeln:

Dagens Medias nyhetsbrev