Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera

Onsdag27.05.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Digitalt

Ica sjösätter mobil kupongkampanj

Publicerad: 9 Augusti 2012, 10:20
Uppdaterad: 6 December 2015, 14:15

För första gången går Ica ut i en mobil kupongkampanj. Under åtta veckor ska produkterbjudanden finnas tillgängliga via Rabble.


Ämnen i artikeln:

RabbleICA

Ica:s stormarknadskoncept, Ica Maxi, vill nå ut med fler erbjudanden till sina kunder och tar nu den mobila kupongtjänsten Rabble till sin hjälp. Kampanjen, som är Ica:s första nationella digitala kupongkampanj, ska testas i åtta veckor och sedan utvärderas.

– Det är första gången vi marknadsför erbjudanden på det här sättet och det ska bli spännande att se utfallet. Vi ser det här som ett av många steg i vår digitala utveckling och kommer att göra en utvärdering längre fram för att avgöra om det här är något som Ica vill fortsätta med, säger Håkan Sjöstrand, marknadsdirektör Ica Sverige.

Kupongtjänsten Rabble har tidigare bland annat vunnit tävlingen Guldmobilen för årets mobila marknadsföring. Simon Wallén, grundare av Rabble, säger sig vara stolt över samarbetet med Ica.

– Det är en stor ära att få arbeta med Ica centralt. Varumärket är ju ett av Sveriges främsta och för oss är det en kvalitetsstämpel, att de väljer att samarbeta med Rabble, säger han till dagensmedia.se.

Fredrik Hammarbäck

Ämnen i artikeln:

RabbleICA

Dela artikeln:


Dagens Medias nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.