Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera


Digitalt presenteras av:

ICA inleder påsken med äggjakt

Fågel, fisk eller mittemellan. I ICA:s nya kampanjtävling ”Äggjakten” som gjorts i samarbete med Earth people, gäller det att vara snabb på att scrolla.


Publicerad 2016-03-23 06:00
Uppdaterad 2016-03-23 06:15

Ämnen i artikeln:

ICA

Dela artikeln:

Då påsken är en hetsig period för dagligvaruhandel vill ICA passa på att lyfta detta digitalt genom att låta användare få delta i en tävling där de ska söka och hitta klickbara ägg i deras sociala medier.

– Äggjakten är en del av vår påskkampanj där vi vill få våra konsumenter att öppna upp för våra digitala plattformar. Vad gäller responsen i flödena så ser det väldigt positivt ut än så länge. Vi har kört kampanjen i en veckan och hitills har 1500 konsumenter hittat alla äggen. Det tycker vi är ett fantastiskt resultat då det krävts ett stort engagemang att skapa den här kampanjen,  säger Mats Liedholm, marknadsdirektör på ICA.

Villkoren är enkla, sex ägg på 60 minuter. Det enda som krävs för att hitta äggen är att titta runt i ICA:s redaktionella flöden, vilket är syftet med denna kampanj.

– Generellt sett så har vi många besökare på våra olika plattformar, totalt når vi över 1 miljon i veckan. Det här handlar om att bredda det ytterliggare då vi hela tiden jobbar för mer närvaro. Så det här är en långsiktig ambition, säger Mats Liedholm.

Alla de användare som deltar får priser direkt nedladdade på ICA-kortet. Första pris är ett presenkort på Parks & Resorts som ligger strax intill Bamses värld, utanför Norrköping.

Här är tre andra påskkampanjer, från SF, Willys och Coop:

Dagens Medias nyhetsbrev

Missa ingenting från Dagens Media! Prenumerera på vårt nyhetsbrev helt gratis!

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.